مراحل ثبت ازدواج در ترکیه
نوشته شده توسط : ریحانه

مراحل ثبت ازدواج در ترکیه

1. مراجعه به کنسولگری کشور متقاضی

در صورتی که هر دو نفر از متقاضیان تابعیت ایرانی داشته باشند در ابتدا لازم است تا برای اخذ گواهی تجرد به کنسولگری ایران در ترکیه مراجعه نمایند و با واریز حدود 9 یورو در شماره حساب اعلامی سفارت ایران در بانک ایش ترکیه نسبت به درخواست دریافت آن اقدام نمایند. برای خانم های ایرانی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران باید اجازه نامه پدر به کنسولگری ارایه شود ولیکن در صورتی که والد شخص به رحمت خدا رفته باشد حداقل باید گواهی فوت به سفارت ایران در ترکیه ارایه شود.

مدارک لازم جهت درخواست برگه تجرد

  • اصل شناسنامه
  • اصل گذرنامه
  • 4 قطعه عکس ( 2 قطعه عکس محجبه هم به همراه داشته باشید زیرا سفارت ایران عکس بی حجاب نمی پذیرد)
  • واریز هزینه درخواست گواهی تجرد

برگه تجرد برای ثبت ازدواج در ترکیه از کجاها تهیه می شوند؟

  • اداره کل امور هویتی ایرانیان در خارج از کشور
  • اداره ثبت احوال محل سکونت متقاضی
  • سفارت جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها

2. اخذ تاییدیه از وزارت امور خارجه ترکیه برای ثبت از دواج بین المللی

بعد از دریافت گواهی تجرد از کنسولگری ایران لازم است که آن را به تایید وزارت امور خارجه ترکیه برسانید. هزینه ای که باید برای این تایید در وزارت امور خارجه ترکیه پرداخت نمایید برای هر درخواست 1 لیر ترکیه می باشد.

3. انجام آزمایشات پزشکی سلامت

در ترکیه نیز مثل ایران شما ملزم به انجام آزمایشات ژنتیکی و پزشکی می باشید. برای انجام این آزمایشات بهتر است به بیمارستان های دولتی و یا مراکز درمانی خیریه مراجعه کنید زیرا که در مراکز خصوصی هزینه های شما بیشتر خواهد شد. در این مراکز آزمایش خون رایگان می باشد.

در صورتی که مراکز خصوصی شما را پذیرش نکرد به مراکز خیریه مراجعه کنید. البته در صورتی که شما توانسته باشید اقدام به اخذ اقامت کوتاه مدت ترکیه و یا اخذ اقامت بلند مدت ترکیه نمایید بیمارستان های دولتی موظف به پذیرش شما می باشند. جواب آزمایش خون یک روز بعد داده می شود و البته که شما می توانید جواب آزمایش کتبی را دریافت و به مراکز اعلامی جهت تایید ببرید.

آزمایش خون برای این اجباری است که مشخص شود شما دارای بیماری های ارثی و یا ژنتیکی که ممکن است با ازدواج با هم به مشکل برخورید، ندارید. و فرزندان حاصل از این ازدواج دچار بیماری های ژنتیکی نخواهند شد.

4. اخذ فرم های ازدواج از شهرداری و تایید در دفاتر رسمی

برای دریافت فرم های اولیه ازدواج لازم است تا به یکی از شعبات شهرداری در شهر محل اقامت خود مراجعه نمایید. البته برای دریافت این فرم ها از شما ترجمه پاسپورتتان به زبان ترکی خواسته می شود که شما می توانید آن را در دفتر نوتر و یا دفتر اسناد رسمی ترجمه کنید و ارایه دهید. فرم ویژه ازدواج باید در دفاتر رسمی و نوتر تایید شود.

5. تعیین وقت عقد رسمی

برای انجام عقد رسمی شما می توانید مرکز و سالن های مختلفی را انتخاب نمایید. قیمت این سالن ها می تواند متفاوت باشد.

شما می توانید در سالن های موجود در شهرداری عقد نمایید و یا در صورتی که در نظر داشته باشید که نسبت به عقد در سالن های خارج از شهرداری اقدام کنید می بایستی هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب عاقد به محل را پرداخت نمایید. جدای از این شما باید هزینه خود را پرداخت کنید که برای کمک به درختکاری در ترکیه استفاده می شود.

با این شرایط شما میتوانین یک ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه داشته باشین





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 10 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: